دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر تعاون عنوان کرد:

 ساخت دو میلیون و 600 هزار مسکن پس از انقلاب توسط تعاونی‌ها/ تعاونی‌های مسکن مهر آسیب‌شناسی می‌شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح پایلوت آسیب‌شناسی تعاونی‌های مسکن خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها ساخته شده و این بخش در ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد مسکن مهر نیز مشارکت داشته است.
کد خبر : 141850

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، حمید کلانتری در سومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی که امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه طرح پایلوت آسیب‌شناسی تعاونی‌های مسکن در استان فارس آغاز شده است، گفت: مشکلات موجود و راهکارهای حل این مشکلات در بخش تعاونی‌ها استخراج شده و در حال نهایی شدن در معاونت تعاون است تا به سایر استان‌ها نیز تعمیم داده شوند.


وی تصریح کرد: مسکن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های اقتصاد و شاخص‌ترین قلم از هزینه‌های خانوار است و تقریبا 35 الی 40 درصد سبد هزینه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.


کلانتری با بیان اینکه مسکن همچنان شاخصی برای رکود در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حوزه مسکن تعاونی‌های مسکن مهر را داشتیم که اکنون 10 هزار و 800 تعاونی فعال در کشور با یک میلیون و 600 هزار نفر عضو وجود دارد.


معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌های مسکن نقش خوبی را در بخش مسکن کشور ایفا کرده‌اند و مهم‌ترین کارکرد آنها نیز این است که افراد با دستمزدهای کم خود ظرف سه تا 5 سال صاحب خانه شده‌اند.


وی عنوان کرد: یکی از تعاونی‌هایی که ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم، تعاونی‌های نیاز مسکن، انبوه‌سازان و برج‌سازان است.


کلانتری اضافه کرد:‌ یکی از راه‌های تقویت بافت فرسوده نیز این است که از ساکنان این بافت‌ها تعاونی‌هایی تشکیل شوند تا بتوانند زیرساخت‌های منطقه را تقویت کنند.


وی درباره تعاونی‌های بخش حمل و نقل نیز بیان کرد: در بخش حمل و نقل تعاونی‌های فعالی وجود دارند که اکنون تعداد آنها به دو هزار و 200 واحد می‌رسد و 13 درصد حمل و نقل بار و 60 درصد حمل و نقل مسافر کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.


به گفته وی اخیرا با هماهنگی‌های صورت گرفته بحث شرکت مالکی به فرد مالکی تبدیل شد تا صاحبان کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و ... بتوانند عضو تعاونی‌ها شوند.


این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که تعاونی‌های حمل ونقل می‌توانند انجام دهند بازسازی ناوگان‌های حمل و نقلی است که ناوگان تاکسی‌رانی به تازگی قراردادی برای 13 هزار تاکسی با سایپا منعقد کرده است.


کلانتری گفت:‌ بسیاری از مشکلات و تصادفات امروز به علت فرسودگی ناوگان حمل ونقلی اتفاق می‌افتد که دولت، شهرداری‌ها، وزارت راه و وزارت کشور می‌توانند نقش موثری در پشتیبانی از این حرکت داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها امروز می‌توانند نقش موثرتری را در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند، بیان کرد: اگر وزارت راه بخواهد با صدها هزار سازنده در بخش مسکن و یا فعال بخش حمل و نقل روبرو شود این امر بسیار مشکل‌ساز خواهد بود اما اکنون تعاونی‌ها در سراسر کشور فعال هستند و این فعالیت شبکه‌ای باید تقویت شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: حمید کلانتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته